Islands in the sun - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Josephine As - WaarBenJij.nu Islands in the sun - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Josephine As - WaarBenJij.nu

Islands in the sun

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

11 November 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanuit de Cameron Highlands met Nienke naar Penang (eiland aan de westkust) vertrokken. Dit is een van origine Brits handelseiland waar je nog veel gebouwen in koloniale stijl terugziet. Als je naar een eiland gaat verwacht je dat je op een bepaald moment een boot moet nemen om er te komen. Maar niets was minder waar, ineens reden we over een enorme brug richting het hoofdstadje Georgetown. Best wel hip dus voor die Maleisiers!

Daar kwamen we direct een vrouw tegen die vroeg waar wij heen gingen. Wij: Georgetown. Zij: oh, wij gaan naar Chinatown, dat zal wel een plaatsje daar in de buurt zijn... ONBEGRIJPELIJK dat mensen die geen idee hebben wat chinatown is, uberhaupt DURVEN te reizen! Dan ben je kennelijk nog nooit in een oord groter dan Puttershoek (sorry Marcella) geweest.

Goed, in Georgetown een karig hostel gevonden, Banana Guesthouse, wat veeeel exotischer klinkt dan dat het in werkelijkheid was... Moet echt wennen aan het feit dat veel kamers geen ramen hebben, althans niet naar buiten. Het voordeel daarvan is wel dat muggen vaak niet de moeite nemen om het complexe gangenstelsel van hostels te verkennen.

's Avonds Little India doorgewandeld & daar naast allemaal met-de-handen-vretende Indiers gezeten. Nienke heeft hiervoor 2 maanden in India gezeten, dus die was dit gewend, wat het voor mij niet minder vies maakte overigens. Als bord kreeg je een bananenblad waar ze gewoon van alles op kwakten, wel heerlijk gegeten! (met lepel) Heb nog nergens in Maleisie een mes gezien, het lijkt wel of ze die om een of andere duistere reden allemaal verstoppen... Je krijgt dus een lepel en als je geluk hebt ook een vork en daar moet je je mee redden. Dit betekent dat ik al weken met alleen een lepel in m'n rechterhand heb gegeten, echt geen gezicht! Ik zal vlak voor ik terugkom wel weer even oefenen met normaal bestek en zonder half op tafel te liggen, gezien ik als ik terugkom meteen aan het kerstdiner aanschuif :).

Volgende dag Georgetown verkend, leuk stadje, weer een wat anders. Na een potje pool 's avonds zijn we vroeg naar bed gegaan, we waren gesloopt na de avonden in de Cameron Highlands. 's Ochtends de boot naar Lankawi genomen, een groter eiland ten noorden van Penang.

Lankawi, echt een klein paradijs! We waren er net voor het hoogseizoen, waardoor er veel backpackers rondhingen en weinig toeristen. Ideaal! Samen met Nienke een superleuk hutje gevonden. Stikte in ons hostel van de Zweden, wat allemaal goede herinneringen boven bracht, waande me op momenten terug in Uppsala! De drie Zweedse nummers die ik ken, zijn meermaals gezongen, op de laatste avond zelfs door 7 Zweedse mannen, wat wil je nou nog meer??

De laatste dag met scootertjes het eiland rond gecrosst met Nienke en John (de zoveelste John uit Londen). We hebben op Langkawi echt genoten van het strand, de prachtige omgeving en de geweldige mensen. Maar na 5 dagen was het tijd om naar Thailand te vertrekken & wel naar Ko Lanta, maar daarover volgende keer meer lieve kijkbuiskindertjes :)

Liefs Fien

  • 11 November 2010 - 16:12

    Tessa:

    Jo, serieus doe mij dat strand (min de kwal...);). Hier stormt het inmiddels. Ja dat eten van bananenblad herken ik nog van de verhalen van mijn ouders (Tesje was 3 hé). Enjoy the Thai(you like..)xxx

  • 11 November 2010 - 20:30

    Amie:

    Stortregen, loeiende wind en veel verkouden neuzen, maar dat je verslag alleen maar nog prettiger leesvoer bij warme choco op de bank. Ik zie het voor met een lach maar toch een lepel versieren! Je hebt wel lief. Genietxxxxxxxxx

  • 11 November 2010 - 20:58

    Pap:

    So Fien, dat ziet er weer geweldig uit zeg en met n leuk verslag.
    Leuke foto's, n hoop Guys in de buurt zeg.
    Enjoy schat,ik mis je niet hoor.!??

  • 12 November 2010 - 09:25

    Romee :

    Jootje,

    wat een stoere verhalen zeg..hier mis je inderdaad niks, alleen maar bagger weer!
    Enjoy!! XX

  • 12 November 2010 - 12:51

    Maran:

    Hi lieverd, wat heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt daar! Geniet ervan.

    Hier minder leuk nieuws, opa'tje is afgelopen dinsdagnacht overleden. Lag al in het ziekenhuis met een dubbele longonsteking en heeft na 2,5 week een hartstilstand gehad. Maandag a.s. wordt hij gecremeerd.

    Liefs en maak nog maar veel van die lekkere wegdroomfoto's, dan waan ik me af en toe ook even in Azië!

    X Maran

  • 13 November 2010 - 06:32

    Nienke:

    Heerlijk, weer even wegdromen bij onze meegemaakte avonturen:) je schiet al aardig op met je verslagen, nu beginnen met Thailand! mijn oom en tante gister naar huis gevlogen, heerlijk hoor even wat luxe! Zit nu in Bangkok, weer een backpackershostel en vanavond komt die vriendin van mij uit NL hierheen.
    jij al op Phangang? Moonparty morgen? Veel plezier en keep in touch! xx

  • 13 November 2010 - 06:33

    Nienke:

    Owja trouwens, las de reactie van jouw paps op je verhaal. Mijn vader had net zo'n soort reactie over alle mannen op de foto bij mijn laatste verslag haha. toevallig!

  • 15 November 2010 - 12:43

    Go:

    Jootje,

    Ik vond je al zo saai stil....maar twee verhalen achter elkaar maakte het weer helemaal goed :) Misschien leuk om die bananenbladeren te introduceren met kerst...dan is de cultuurschok misschien wat kleiner haha!!

    Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur!!

    dikke kus

  • 29 November 2010 - 15:26

    Jan (van Richard):

    heerlijk reisverslag, heb het adres van ulrike gekregen. echt om jaloers op te worden.......... geniet maar lekker daar hier is de winter al weer ingevallen. deze week gaat het elf graden vriezen en er valt sneeuw! veel groeten van richard en mij (we willen graag culinair mee genieten van je reiservaringen als je weer terug bent in a'dam of meer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 24356

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: