Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Josephine As - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Josephine As - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

13 December 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Op het vliegveld van Hong Kong stond June (het manusje van alles van Jan) al klaar om me op te halen. Tijdens de rit naar de boot werd ik al overdonderd door de stad en ik had het beste nog niet eens gezien! Zoveel gebouwen & zo hoog, waanzinnig!!! De haven waar hun boot ligt is ook echt een plaatje en voorzien van alle luxe, net als aan boord trouwens. Al moet ik toegeven dat ik van het heerlijke bed & de warme douche al lyrisch werd :). Jan's kleinere boot moest naar een bootshow, dus die middag stond een toer over het water op het programma. Meteen al heel veel gezien, de containerhaven, Hong Kong Island en wat meer afgelegen plekken. Schitterend! De boot in Sai Kun afgeleverd & daar stond June alweer klaar om ons naar huis te brengen. In de Gold Coast (haven waar ze wonen) super gegeten. Eindelijk een keer niet Aziatisch, maar Frans met bubbels!

Vrijdag heb ik de hele dag op het dek liggen lezen, zonnen & bijslapen, dat was wel nodig. Vooral omdat we 's avonds op stap zouden gaan... Met 5 Nederlandse vrienden van Jan & Lisa drankjes gedronken & Hot Pot (Chinese fondue) gegeten, lekker malse beef & HELE verse shrimps (als je begrijpt wat ik bedoel). Nadat Jan naar huis was (ja, ook ik was verbaasd) zijn Lisa en ik van kroeg naar kroeg gegaan om onze avond te eindigen in 'Dusk till Dawn' waar we met haar vriendinnen tot 4 uur op geweldige live muziek hebben gedanst (ABBA is hier net zo hip als Bob Marley op de Thaise eilanden). Na een angstaanjagende & daardoor zeer misselijke taxirit zijn we ons bed in gerold.

Zaterdag was het tijd om met z'n allen te gaan shoppen!!! Alles heerlijk schoon, vooral in al die enorme winkels, het lijkt wel alsof ze niet weten hoe ze een klein gebouw moeten maken... Dat Jan in de kleding zit, was wel te merken toen we winterkleren voor Benjamin gingen kopen. Binnen 10 minuten hadden we 23 winkels gezien en 2 tassen vol. Na de borrel zijn de mannen naar huis gegaan & hebben Lisa en ik onze tocht door HK voortgezet. Langs het water gewandeld, de boot heen en weer naar HK island genomen, om om 20.00 uur de lichtshow te bekijken van de gebouwen aan de overkant, gaaf! Daarna in een taxi naar de Ladies Market gesprongen & dat is echt bijna niet te beschrijven. Het is een markt met heel veel kleine, maar hele hoge, volgepropte kraampjes, met eigenlijk alleen maar troep. Allemaal nep, nep, nep, geweldig! Veel glitter & glamour, verkleedkleding, tassen, schoenen & nog meer tassen. Met een kleine sushi tussenstop hebben we er in totaal toch 3 uur over gedaan om de hele markt af te lopen. Na middernacht kwamen we uitgeput thuis :) & hebben we samen met Jan nog een filmpje gekeken.

Zondag was het tijd voor een champagnebrunch in het Gold Coast Hotel in de haven. Heerlijk gegeten, vooral heel erg veel natuurlijk, want de dag erna zou ik naar Cambodja vertrekken, dus wat reserves kon ik wel gebruiken :). Die avond helaas al weer terug gevlogen naar Bangkok om vandaar uit de volgende ochtend de bus richting Cambodja te nemen. Jan, Lisa, Benjamin & co thanks so much for the great days! I love HK!!! Heb wel 10 keer gezegd dat ik er zo zou kunnen wonen... wie weet...

  • 13 December 2010 - 18:21

    Nicole:

    Tja, als je eenmaal aan een fabulous life gewend bent wil je natuurlijk niet anders. Slapen op een prachtig jacht en een brunchen met champagne... ik doe toch iets fout als ik aan het backpacken ben :s
    Veel plezier in Cambodja! Kus

  • 13 December 2010 - 18:22

    Nicole:

    Tja, als je eenmaal aan een fabulous life gewend bent wil je natuurlijk niet anders. Slapen op een prachtig jacht en een brunchen met champagne... ik doe toch iets fout als ik aan het backpacken ben :s
    Veel plezier in Cambodja! Kus

  • 13 December 2010 - 19:12

    Christie:

    Top Fien!
    Wat is het toch een top plek hè?!
    En wat lief dat je in mijn slaapkamer mocht slapen ha ha

    xx

  • 13 December 2010 - 22:04

    Pap:

    Jey Fien, wat een deja vu beleef ik door je verhalen en je foto's. En lekker opgevangen door neefje Jan, een lekker bed en heerlijk eten.! Jan en Lisa hebben je wel rondgesleurd daar en ja, dan zie en beleef je ook wat. Enjoy Cambodja.
    Dikke zoenen, mua mua X X

  • 14 December 2010 - 07:43

    Tessa:

    Jo wat een heerlijke verhalen weer! Wat ziet Hong Kong er gaaf uit zeg. Ik hoop dat je geen cultuur shock krijgt in Cambodja maar ben wel erg benieuwd hoe het daar is (zelf natuurlijk allen Vietnam gezien). De verhalen over Bagkok herkenbaar ;)
    Enjoy hier alweer volop in de kerstsfeer. Gister boom gehaald en vanochtend kerstontbijt op werk, grote vraag nu hoe overleef ik de dag tot 17.30.... hihi.xxx

  • 14 December 2010 - 09:08

    Nienke:

    Hong Kong looks good!! Houd me op de hoogte van Cambodja: where to go and where not to go! x

  • 16 December 2010 - 13:14

    Marcella:

    Wauwie! Was ff bezig met het lezen van al je verhalen van deze week, maar ben weer helemaal bij. Fantastisch! Sommige foto's van Hongkong zouden ook zo in New York genomen kunnen zijn. Het was gaaf! Zie je mail! Dikke X!

  • 16 December 2010 - 19:53

    Marieke:

    Wow Joos, ik lees nu al je verhalen in 1x! Wat cool wat je mee maakt en hoe herkenbaar sommige verhalen!
    Ben benieuwd naar de foto's en tha movie, hangover 2. Hoe krijg jij het ook weer voor ellkaar!!! GEweldig! Heb je bij de Big Bubble gezeten op Koh Tao?

    Geniet er nog dik van! C Y in hollandia! Weer sneeuw hier...

    Liefs, Marieke (en pieter met'n schuin oog..)

  • 16 December 2010 - 19:56

    Marieke:

    P.s. Enjoy Cambodja, zulke lieve mensen! Een goed questhouse in Siem Reap is Red Lodge, heel relaxed, goedkoop incl ontbijt en ontbeperkt thee! Heerlijk relaxen voor de tv! Dikke prima!
    Tip voor terug naar Bangkok: neem een taxi samen met iemand tot de grens, gaat 2x sneller en stuk relaxter, kost iets van 20 dollar!

    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 24409

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: