Katers, schildpadden & hoelahoeps - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu Katers, schildpadden & hoelahoeps - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu

Katers, schildpadden & hoelahoeps

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

23 November 2010 | Thailand, Railay Beach

In Krabi aangekomen, hebben Nienke en ik een tour naar de Tiger Cave Temple geboekt. Hier leven monniken in hutjes die ze in de rotsen gebouwd hebben, 'back to basic' is er niets bij. De tempel bevindt zich in feite in grotten in de jungle, erg nat & glad, maar bewonderenswaardig dat die mensen hier vaak hun hele leven doorbrengen. Het mooiste vond ik de waslijnen met alleen maar oranje gewaden :) en de groene steen die ik opraapte wat een schildpad bleek te zijn! Verder in de jungle vonden we er nog een. We dachten als we nou naast hem gaan liggen en doen alsof we ook een schildpad zijn, dan vindt ie ons vast wel cool & komt ie uit z'n schulp. Helaas, hij vond ons irritant... (zie gezichtsuitdrukking van de schildpad op foto).

Gezien ik nog steeds last had van mijn hangover (ja ja, er volgt een veel leuker verhaal over de andere Hangover), waren de Hot Springs waar we hierna heen gingen, meer dan welkom! Al denk ik trouwens dat ik eigenlijk echt griep had, maar ja, wie gelooft dat nu nog na dat vorige verhaal? Goed, een lekker warm bad, mmm!

De volgende dag vertrokken we naar Ao Nang om van daaruit met de boot naar het schiereiland Rai Ley te verkassen. Ja, backpacken is vooral veel vroeg opstaan, inpakken, busreizen, natte kleren, omdat de bootjes niet tot aan het strand kunnen komen & meer van dat soort gedoe :)

Rai Ley staat bekend om de perfecte klimrotsen, waar de meeste mensen dan ook speciaal voor komen. Wij niet! We hebben twee dagen op schitterende stranden gelegen en wat gewandeld. Echt een apart cultuurtje met veel wazige mensen, van fanatieke klimmers tot stonede Bob Marley-aanhangers. In Nederland is Bob inmiddels een beetje uit, maar hier in Azie lijkt het wel of ie net ontdekt is, net als de hoelahoep trouwens.

Na 2 nachten was het moment dan echt daar! Onze wegen gingen zich scheiden. Nienke ging naar haar oom en tante in Bangkok. En ik wilde heel graag naar Phang Nga Bay. Dus na afspraken gemaakt te hebben voor stapavonden in Utrecht & Amsterdam en weekendjes Londen, ben ik alleen op weg gegaan naar Phang Nga Town. En wat me vanaf toen allemaal overkwam...

Lieve Nienke, het waren ontzettend gezellige weken! En ik zie je in 2011!

  • 23 November 2010 - 19:13

    Britt:

    Hey Jo,
    Misselijkmakende foto's!!! Ik realiseer me elke keer opnieuw dat ik iets fout doe, door winters in NL door te brengen.
    Ik heb zondag avond mijn haar super duper kort laten knippen! Verder same old same old!
    Njoy Darling!!!!

  • 23 November 2010 - 21:04

    Lotte:

    Joooooootje!!! Zo, ik heb eeeindelijk eens lekker de tijd gehad om uit te zoeken hoe het met je vergaat daar tussen die kleine Aziaatjes, want ik liep nog wat verhalen achter...jaja, druk op werk, zelf nog op vakantie etc etc, slecht excuus! Dusss, heb ik gelijk maar even al je verhalen achter elkaar gelezen :)
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin daar, top verhalen! En ik hoef me geloof ik geen zorgen te maken :) Maarre, hoe is het met de mannen??? Wordt er nog eens wat geregeld af en toe?? Lieverd, geniet van de heerlijke tijd en belevenissen daar, hier is alles maar gewoon, gewoon...
    Ik zal beloven vanaf nu een trouwe lezer te worden!

    Dikke zoen!

  • 24 November 2010 - 13:38

    Nienke:

    Heey meis!! Leuk om weer een verslagje te lezen! Ik had overigens je vorige ook gelezen maar kon daar op een of andere manier niet op reageren..:S
    Ik zit nu in Chiang Mai, heb hier echt een toptijd gehad. Ook nog opgetrokken met John, die jongen van de Irish Pub in KOh Phi phi weet je nog? ;)
    Ik vond het uiteraard ook supergezellig met jou en heb een toptijd gehad! We houden zeker contact en met die stapavonden en weekendjes Londen gaat het helemaal goedkomen! Heel veel succes nog met je verdere reis (wat zijn je plannen??) en doe voorzichtig en geniet er vooral van!! Dikke kus!

  • 24 November 2010 - 13:58

    Gheza:

    Hi Lieve Jo,

    Ik hang elke keer aan je lippen... en nu dus ook, want gebeurde er toen je zonder Nienke verder ging naar Phang Nga Town dan? zo benieuwd.

    Anyway babe, het klinkt allemaal fantastisch en super stoer wat je allemaal doet.

    geniet er maar lekker van, want hier is het ook niet alles, is namelijk echt winters met wind, koud en regen... einde week gaat het sneeuwen blijkbaar.

    kus, Gheza.

  • 24 November 2010 - 14:35

    Nicole:

    "als we net doen of we ook een schilpad zijn..." Fien, je zit nu echt te lang in de jungle! Kom terug!
    Verder ben je net Meneer de Uil met je cliffhangers. Dit kijkbuiskindertje kan niet wachten tot je volgende verhaal.
    Dikke kus!

  • 24 November 2010 - 21:57

    Pap:

    mooie foto's schat, krijg een deja vu en wel zo dat het eergisteren lijkt.!!
    goed om te zien dat de meeste narigheid van de tsunami opgeruimd-en gebouwd is.
    mooi dat je m'n mes iedere dag wel n keertje gebruikt. we bellen.!!
    dikke zoenen XXX

  • 25 November 2010 - 09:16

    Go:

    Jootje!!

    Ow die schildpad...hilarisch!! Hij moet hier en daar nog wel aan zijn fotogeniekheid werken.. of zou het stiekem toch de irritatiefactor zijn geweest ;)

    dikke kus...uit het KOUDE (bibber, bibber) A'dam.

  • 25 November 2010 - 09:52

    Nouk:

    Phienieeee!! Je moet een boek gaan schrijven..ik wil meer meer meer...maar er is geen volgende bladzijde..
    You go girl!! heerlijke avontuurlijke verhaaltjes, geniet helemaal mee.
    Zoenies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Railay Beach

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 24403

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: