PPP: Phang Nga, Phuket & Ko Pha-Ngan - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu PPP: Phang Nga, Phuket & Ko Pha-Ngan - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu

PPP: Phang Nga, Phuket & Ko Pha-Ngan

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

25 November 2010 | Thailand, Phangnga

Een paar verkeerde bussen later (toen nog iets nieuws, nu niet meer) kwam ik aan in Phang Nga Town. Na de vreselijke badkamer in Rai Ley was het tijd voor iets meer luxe (kamer 400 baht = 10 euro). Ik had de laatste kamer, want het hotel zat helemaal vol met een of andere filmcrew. ‘s Avonds raakte ik in gesprek met een aantal mensen, waaronder wat figuranten en de casting director, Sam. Ze waren in een ziekenhuis in de buurt aan het opnemen voor de film ‘The Impossible’. Een film over de tsunami met Ewan McGregor en Naomi Watts. Sam zocht nog een Nederlands meisje voor een scene in een hotel waar toeristen aan hun kerstdiner zitten vlak voor de tsunami toeslaat. Ik zei natuurlijk meteen ‘ja’ wat betekende dat ik de volgende week terug moest zijn in Phang Nga. Niet volgens plan, maar de moeite waard om te doen dacht ik zo.

Ik ben nog een dag gebleven om de schitterende baai te bekijken per boot. Helaas goot het de hele dag en ging de boot kapot, waardoor ik 4 uur op een verlaten strand vast zat met een geestig Fins stel. Het hoogtepunt was uiteindelijk toch wel James Bond Island. Dit eiland zit in ‘The Man with the Golden Gun’ uit 1974 met Roger Moore. Gaaf om eens in het echt te zien!

Het was inmiddels woensdag en zondag zou pas de Half Moon party op Ko Pha-Ngan zijn. Maar ik wilde op dat eiland niet te lang rondhangen, want verder is er niets te doen, dus plande ik nog een dagje Phuket. Door iedereen afgeraden, maar een van de figuranten, Andrew, woont in Phuket Town en die heeft me een insiders rondleiding gegeven. Dat was echt leuk & heb hierdoor de vreselijke sextoeristische plekken als Patong overgeslagen.

Vanuit Phuket de volgende dag een bus- en bootreis van in totaal 11 uur gemaakt naar Ko Pha-Ngan. Op m’n eerste avond deed ik op een of andere vage wijze meteen al mee aan een armpje druk wedstrijd; gek genoeg versloeg ik alle vrouwen! (en 2 Thaise barmannetjes). En raad eens wat de prijs was... Een bucket! En dan niet zo'n lullige, maar een bucket waar wij in Nederland de vloer mee dweilen! Net waar ik geen zin in had, maar andere mensen wel, dus ik had meteen een gezellige groep vrienden! Waaronder een stripclub-eigenaar uit Melbourne, een groep Israelische maffiosi’s, 2 gestoorde Engelsen, een stripper van de Reeperbahn & 2 leuke meiden uit California (ja ze bestaan!). Vervolgens nog een fire limbo uitgeprobeerd, maar daar was ik aanzienlijk slechter in… De rest van de dagen zagen er weer allemaal hetzelfde uit: Met z’n allen op het strand hangen, snorkelen, kajakken & dansen, meer niet! Na 4 dagen volgde de afsluiter: de Half Moon Party midden in de jungle. Waanzinnig! Vette dj, vette aankleding, vette bodypaint (foto’s volgen) & vet veel regen :(. Maar dat mocht de pret niet drukken. Nat van het zweet of nat van de regen, wie ziet het verschil?

De volgende ochtend naar het eiland ernaast: Ko Tao. Sam had inmiddels gebeld om de draaidagen door te geven. Deze waren zo verspreid dat ik 2 weken op dezelfde plek zou moeten blijven. Geen optie! Helaas geen film, maar daardoor had ik langer op Ko Tao kunnen blijven voor ik naar Noord-Thailand af zou reizen. Echter, op mijn eerste avond in Ko Tao kreeg ik een telefoontje waardoor alles toch weer anders liep...

  • 25 November 2010 - 15:06

    Marcella:

    Wat maak je het weer spannend. Aan m'n beeldscherm gekluisterd! We want more!

  • 25 November 2010 - 18:10

    Charlotte:

    Jaaaa flauw, vertel nouuuuuu! :)

  • 25 November 2010 - 18:18

    Hester:

    Jo! Wordt je beroemd?! Hoe irritant deze cliffhanger. Nou vast weer te mooi verhaal zijn. Have fun!

  • 25 November 2010 - 20:40

    Joscha:

    Fien, dit is spannender dan "Bassie en Adriaan op reis door Europa".

  • 25 November 2010 - 20:42

    Christie:

    Leuk om jouw naam straks bij de aftiteling te zien staan: Van As..........

  • 26 November 2010 - 04:32

    Nienke:

    Leuk om weer even bij te lezen wat je allemaal gedaan hebt! Ben heel benieuwd naar de foto's van de half moon party aangezien ik die gemist heb..
    En ben ook heel benieuwd naar je volgende verhaal!! Je maakt het wel spannend zo!
    Enjoy! Kus

  • 26 November 2010 - 09:43

    Romee:

    vertel...ohh en heb je echt die bradley cooper gezien? die vent is zo goddelijk.......

    wanneer volgt het tweede deel?? XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phangnga

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 24369

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: