Kampot & Koh Kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Josephine As - WaarBenJij.nu Kampot & Koh Kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Josephine As - WaarBenJij.nu

Kampot & Koh Kong

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

21 December 2010 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Waarom ik precies naar Kampot wilde weet ik niet meer, maar het scheen er geweldig te zijn... Ik heb het niet kunnen ontdekken, het was de saaiste plek waar ik tot dan toe was geweest. De volgende dag meteen naar Koh Kong met de bus, omdat het eiland schitterend moet zijn. En zowaar vond ik een NOG saaiere plek dan Kampot! Je wordt gedropt in het stadje Koh Kong dat op het vaste land ligt, zwaar depressieve bende. Om op het eiland te komen moet je een tour boeken. Ik had gehoord dat je er kon kamperen en dus een nacht op het strand in een tent kon slapen, dat leek me wel gaaf! Kon niet, het eiland is momenteel militair terrein en je mag er niet overnachten. Enige optie was 3 dagen wachten en dan meegaan met een dagtour, plus BBQ op het eiland. De man vond het zelf wel 30 euro waard vanwege die BBQ, maar ik niet. En het idee dat ik nog 3 dagen in dat depressieve dorp moest blijven... Ook geen succes!

Maar ik wilde Cambodja nog wel een kans geven, dus heb ik de volgende dag een scooter gehuurd en ben naar een waterval gereden die wel echt de moeite waard was. Hele dag daar gebadderd om eind van de dag terug te keren naar het dorp voor zaken. Ik dacht als ik die veel te dure BBQ-triptoch niet doe, dan kan ik wel wat anders met het geld doen. En nu hoorde ik van Fat Sam, een locale kroegeigenaar, dat er een 2-daags kerstfeest (en natuurlijk dus ook een BBQ) georganiseerd wordt voor het weeshuis van Koh Kong. Dus ik op m'n brommer winkeltjes langs om snoep en speelgoed te kopen. Eind van de avond kwam ik als een ware kerstman met een zak op m'n rug bij Fat Sam binnenlopen. Hij vond het geweldig & z'n vrouw heeft heerlijke Cambodjaanse curry voor me gemaakt.

Volgende dag ben ik de grens met Thailand helemaal in het zuiden weer overgestoken. Stukken makkelijker die kant op, was in 2 minuten klaar. Daar als kippen in een minibus gestopt & naar de ferry gebracht, die me naar Koh Chang zou varen. Dit eiland is de een na laatste bestemming van mijn reis. De bedoeling was om nog een paar dagen van het strand te genieten voor ik weer naar Bangkok afreisde voor m'n terugvlucht. Sarah kwam onverwachts ook hierheen, omdat ze Sihanoukville niet zo heel leuk vond. De kinderprostitutie schijnt daar het meest zichtbaar en heel confronterend te zijn. Sorry Cambodja, het is niet echt een promopraatje voor je geworden, maar ik heb het in Siem Reap en Phnom Penh heel leuk gehad!

De eerste twee dagen op Koh Chang waren heerlijk, lekker lezen op het strand & niet te veel doen. Maar op dag 3, toen Sarah net naar Chiang Mai vertrokken was, werd ik ziek. Vier dagen heb ik in bed gelegen terwijl iedereen lekker op het strand lag :(. Gewoon oneerlijk in m'n laatste week in Azie. Maar goed, nog 2 dagen van het strand kunnen genieten & nog een dag geholpen in de animal shelter van Lisa. Zij is een dierenarts uit de VS die hier 12 jaar geleden is komen wonen om de zwerfhonden en -katten te helpen. Ze doet geweldig werk en ik heb een dagje geholpen met schoonmaken, voeren, geassisteerd bij een operatie & ge-babysit (3 honden + 21 katten!!!). Complete chaos, maar echt een topdag gehad! Ben nu in Bangkok om nog wat kerstinkopen te doen voor ik morgenavond weer op het vliegtuig stap. Voor mijn fanclub en de pers: Vluchtnr: KL 878, aankomsttijd: 5.55 uur.

P.s. Hang in there, er komt nog 1 laatste verhaal :)

  • 21 December 2010 - 11:14

    Carry:

    Wat ben je toch een schat! Alle wezen, dieren enz. mogen blij met je zijn!
    Balen dat je nog ziek geworden bent. Maar vond het al vreemd; al weken op pad en nog geen vieze dia...e verhalen!
    Kijk nog even goed om je heen daar en neem alles goed in je op. Over een paar dagen sta je in de sneeuw!
    Kus

  • 21 December 2010 - 13:46

    Marcella:

    Gelukkig, nog één verhaal om af te kicken! Ga je in Nederland gewoon door? :)
    Goede reis en tot gauw!!! Kussssssss

  • 23 December 2010 - 01:43

    Nienke:

    Joos kun je mij even mailen met adres van dat katten en honden opvang gebeuren? Ik wil nl in cambodja ook nog iets aan vrijwilligerswerk gaan doen! Thanks en hele fijne kerstdagen vast! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kaôh Kŏng

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 24398

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: