Nog meer tempels, een lekke band & Buri nr. 3 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu Nog meer tempels, een lekke band & Buri nr. 3 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Josephine As - WaarBenJij.nu

Nog meer tempels, een lekke band & Buri nr. 3

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

11 December 2010 | Thailand, Ayutthaya

In de bus naar Ayutthaya kwam ik 2 gezellige Brabantse meiden tegen, Susan & Martine, waarmee ik twee dagen in een hotel heb gezeten. Na aankomst zijn we meteen op een boot gestapt om bij ondergaande zon de tempels te bekijken vanaf het water, want Ayutthaya is omringd door een soort gracht. Hele mooie & hele lelijke tempels gezien, maar goed over smaak valt te twisten. 's Avonds een hapje gegeten onder het (meestal) genot van een heel hard zingende Thai. Hij was wel echt goed & heeft al onze verzoeknummers gespeeld, zelfs 'Ring of Fire'.

De volgende dag zijn de Brabo's gaan fietsen en heb ik de trein gepakt naar het voormalig paleis, Baan Pa-It, uit de tijd dat Ayutthaya nog de hoofdstad van Thailand was. Heel veel te zien, heb me dan ook 3 uur lang suf gelopen om niks te missen. Die avond een restaurant-tip uit de Lonely Planet opgevolgd, dramatisch! Heb nog nooit in m'n leven mijn eten terug gestuurd, maar dit was gewoon te goor! Een beef curry, maar dan zonder beef en met alleen maar lappen vet! En ze waren nog zogenaamd verbaasd/beledigd ook! Maar uit het gerecht dat ik daarna terugkreeg (met gewoon beef), bleek dat ze wel degelijk wisten wat er mis mee was geweest.

Op zondag zou ik pas om 18 uur de trein nemen naar Lopburi, dus overdag een fiets gehuurd en de stad verder bezichtigd. Vooral weer veel tempels & paleizen (ja je kan er niet genoeg hebben natuurlijk). Bij het paleis werd helaas mijn band lek gestoken door een tuktuk-bestuurder. Dat is hier vrij normaal, want dan hopen ze dat je in hun tuktuk weer naar je hotel gaat. Helaas onderschatten deze aartsluie mannetjes (die volgens mij alleen een tuktuk kopen, zodat ze zonder bemoeienissen van hun vrouw de hele dag in dat ding kunnen slapen) de fietscapaciteiten van een Hollandsche. Met lekke band ben ik, al zwaaiend naar de tuktuk-mannetjes, terug gefietst naar het hotel. Had eigenlijk een foto moeten maken van hun gezichten, hilarisch! :)

Om 18 uur zat ik in de trein naar Lopburi, waar een puber 1,5 uur lang omgedraaid naar me heeft zitten staren en ook dat went, kennelijk... In Lopburi ingecheckt in een superleuk hotelletje met gezellige mensen. Heerlijke Thaise vissoep gegeten bij een van de vele tl-verlichte karren. Eindelijk die avond weer eens wat nieuws meegekregen op FOX, een special over Wikileaks, jullie weten er ongetwijfeld alles over, maar ik heb al 2 maanden geen tv/krant gezien.

Dag erna de hele dag door de stad gewandeld, was weinig spectaculair. Het paleis dat in Lopburi staat, een hoogtepunt in Thailand, was dicht vanwege de zoveelste feestdag... Balen, want verder was er weinig aan. De volgende ochtend zat ik dan ook om 8.00 uur al in de trein naar Bangkok.

P.s. Leuk dat jullie zo veelvuldig reageren op m'n verhalen!!!

  • 11 December 2010 - 13:10

    Romee:

    je schrijft ook zo leuk!!!! XX

  • 12 December 2010 - 08:52

    Hester:

    Jo, we misten je gister bij cluppie, maar volgende keer ben je erweer bij hè?! Ben je 3e week van januari alweer terug?? Veel plezier in Bangkok! kus

  • 13 December 2010 - 08:24

    Floyd:

    Fien!!

    Klinkt allemaal heerlijk, bizar snel gaat het allemaal.. nog 10 dagen! Geniet nog van de laatste dagen en zie je met kerst! XX

  • 13 December 2010 - 10:25

    Charlotte:

    Ja, je schrijft gewoon fantastisch Jo!! Het is gewoon onwijs leuk om te lezen :)

  • 13 December 2010 - 12:40

    Nicole:

    Wow ik liep even 4 verhalen achter! Terwijl ik dacht dat je nog steeds als filmster door het leven gaat, ben je blijkbaar weer terug op ons niveau en werd je 's avonds laat gedumpt langs de snelweg.. Die one minute of fame gaat sneller voorbij dan je lief is.
    Maar vanuit mijn oogpunt is verder reizen veeeel leuker! Ik zou het stiekem ook geweldig vinden om naar de grootste boom te gaan :)
    Ik sta te trappelen, stuiteren en popelen tot je weer thuis komt!
    Dikke kus!

  • 13 December 2010 - 14:16

    Carry:

    Jootje, ik dacht misschien moet je op een redactie van een magazine gaan werken. Bij voorkeur een reisblad ofzo! Dan kan je daar je schrijftalenten in kwijt en doe je ook nog wat met je studie!
    Goed he, ik bedenk je toekomstpad wel ff voor je!
    Geniet de laatste 10 dagen nog lekker he meid! Oh en je race autootjes hangen weer in de boom!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 24414

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: