Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Josephine As - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Josephine As - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

13 Oktober 2010 | Maleisië, Kuantan

Hello hello!

Mijn eerste verslag uit Azie! Ik ben na aankomst nog geen 24 uur in Kuala Lumpur gebleven. Ik was sowieso niet van plan geweest om lang te blijven, want was er al eens geweest, maar er hangt daar een rare soort spanning. En dan niet spannend zoals sexy lingerie, maar meer spannend zoals in een film.

IEDEREEN wil je in z'n taxi proberen te krijgen. Auto's rijden willekeurig links, rechts of in het midden van de weg en stoplichten worden totaal genegeerd. Hierdoor was ik genoodzaakt om me lichtelijk aan locals vast te klampen bij het oversteken. Wat resulteerde in rare blikken, omdat ze waarschijnlijk dachten dat ik ze wilde beroven o.i.d. En dan val je natuurlijk ook nogal erg op daar...

Verder kreeg ik vooral van ouderen meerdere malen 'Go away' naar m'n hoofd geslingerd. Het is even wennen dat niet iedereen hier net zo verheugd is over mijn bezoek aan Azie als ik. Verder wel genoten van The Mall, het eten en m'n bed!

Mijn eerste ontbijt at ik op straat. Uit de gerechten die ik zag kon ik alleen opmaken dat het poten van een dier waren, maar meer ook niet. Kortom, ik vroeg om iets vegetarisch. Wat het was weet ik niet, dus ik noem het maar Snoskommers, want zo zag het er uit (GVR, Roald Dahl, je weet wel).

En hoezeer dit alles me ook wel weer intrigeerde, ben ik toch vanmiddag vertrokken. Ik zit nu in Kuantan, een plaatsje aan de oostkust, van waaruit ik morgen verder naar het noorden trek, op zoek naar de mooiste stranden!

Tot slot wil ik jullie de 3 meest gestelde vragen aan mij niet onthouden:
- Where you from, Australia?
- Where you going?
- What is with your voice??
(tegen de griezels zeg ik dat ik een enge ziekte heb, hoest een paar keer hard in hun richting en ze zijn weg :)

Jullie horen weer van mij!

Liefs Fien


  • 13 Oktober 2010 - 11:45

    Marcella:

    Een goed begin is het halve werk, dus dat belooft wat! :)

    Veel plezier en pas goed op jezelf!

  • 13 Oktober 2010 - 11:47

    Nicole:

    Ahhh troelieboelie! Spring maar gerust in iedereens nek, zolang je maar niet verongelukt! En snoskommers klinkt vies :(
    What's with your voice? Heb je daar geen medicijnen voor mee? haha.
    Kus

  • 13 Oktober 2010 - 12:21

    Iris:

    Snoskommers, gekke stemmetjes en locals bespringen... Das een lekker begin van een mooi avontuur!

  • 13 Oktober 2010 - 13:26

    Moron:

    Hi lieverd, moet eigenlijk mijn bankzaken doen maar lezen waar jij uithangt is nu eenmaal veeeeeel leuker!

    Fijn om te lezen dat je inmiddels op een mooiere plek vertoeft en die fossielen die iets naar je schreeuwen, moet je gewoon neerknuppelen ;-). Waarom doen ze dat eigenlijk? Vinden ze het niets dat jij als 'rijke blanke' daar cultuur komt opsnuiven of zo? Vreemd, the eldery hier in den landen zijn af en toe ook behoorlijk kranky maar dat soort teksten schreeuwen ze ons nog niet toe.

    Anyway, geniet ervan Jo'tje en lekker vega blijven eten, al het andere is te zielig.

    X uit Den Haag

  • 13 Oktober 2010 - 13:42

    Britt:

    Miss Josephine,
    Je beschrijft je leed erg vermakelijk en zolang dat lukt maak ik me geen zorgen!
    En vergeet niet dat avontuur altijd nog beter is dan grijze natte dagen die teveel op elkaar lijken.
    Heel veel plezier en ga snel opzoek naar een lekkere surfboy om je aan vast te klampen in angstige tijden ;-)

    Britt

  • 13 Oktober 2010 - 20:17

    Pap:

    Hoi liefie, misschien ben je iets te bloot,het is een streng islamitisch land. In de meer toeristische plaatsen heb je daar niet zo'n last van. Heb vandaag pas je kaart gelezen, emotioneerde me erg,traantje erbij brrr. ik zal m goed bewaren en aan Wagijem laten lezen natuurlijk. Luv u Luv u. Dikke Zoenen XXX

  • 14 Oktober 2010 - 09:09

    Charlotte:

    What's with your voice... Hahahahahilarisch! :)

    Klinkt nu al te gek! x


  • 14 Oktober 2010 - 11:44

    Anouk:

    Fienieee..
    Het grote avontuur is van start gegaan. Echt leuk om te lezen hoe het je vergaat, ik heb alweer erg om je moeten lachen (vooral die "what is with your voice") haha.. Maar pas goed jezelf he? Kussemus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuantan

Fien in Azië

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Slotakkoord: Masaaaaaaaaage & bleekcreme

21 December 2010

Kampot & Koh Kong

19 December 2010

Spanning & sensatie

17 December 2010

Andere wereld

13 December 2010

Hong Kong
Josephine

Actief sinds 27 Sept. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 24410

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 23 December 2010

Fien in Azië

Landen bezocht: